Veelgestelde vragen

Bestellingen

Wat is de status van mijn bestelling?

U kunt de actuele status zien door in te loggen in uw account op de webwinkel.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Afhalen op afspraak is voor de meeste producten geen probleem. Om er voor te zorgen dat u niet voor niets langskomt, kunt u het beste contact opnemen met de klantenservice. U kunt bij afhalen alleen contant betalen, of de bestelling vooraf via de website betalen.

Wat betekend de levertijd bij een bestelling?

De levertijd wordt aangeduid in werkdagen. Vandaag besteld, Morgen in huis betekend dat een bestelling die op werkdagen voor 16:00 besteld is, de volgende dag bij u aangeboden worden door de pakketdienst.

Ik heb mij bestelling geplaatst in het weekend, wanneer wordt deze geleverd?

Voorraad artikelen die in het weekend zijn besteld worden op maandag verzonden. Overige artikelen worden in de loop van de werkweek verzonden.

Ik heb een fout gemaakt in mijn bestelling. Kan ik dit nog aanpassen?

Zolang uw bestelling nog niet is verzonden dan kunt u uw bestelling wijzigen. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Als een bestelling nog niet verzonden is, dan kunt u contact opnemen de klantenservice om de bestelling te annuleren. Het factuur bedrag wordt dan gecrediteerd op de rekening die gebruikt is tijdens betalen

Hoe kan ik een product verwijderen uit de winkelwagen? Of het aantal aanpassen.

U kunt op de winkelwagen pagina de product aantallen aanpassen of verwijderen. U vind de winkelwagen pagina door rechts boven aan elke pagina op het icon van de winkelwagen te klikken.

Wat betekend het als een product universeel is?

een universeel product houdt in dat het product niet motor specifiek is gemaakt en daardoor voor vele verschillende motoren geschikt is. Let wel op dat een universeel product niet automatisch voor elke motor geschikt is. Mocht u er niet uit komen dan kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

Betalingen

Mijn bestelstatus staat op pending. Wat betekend dit?

Een bestelling krijgt de status pending mee als de betaling nog niet is afgerond. Hebt u gekozen voor een bankoverschrijving, dan kan het enkele dagen duren voordat de betaling is afgerond. Hebt u via Ideal of Paypal betaald, neem dan contact op met de klantenservice.

Is een Intracommunautaire levering naar België mogelijk?

Een Intracommunautaire factuur is mogelijk. U kunt hiervoor bij het afrekenen kiezen voor "organisatie" en uw BTW-nummer invullen.

Is het ook mogelijk om met creditcard te betalen?

U kunt bij ons via een Paypal account online betalen met een credit card. Direct betalen met een creditcard op onze website is helaas niet mogelijk.

Verzending

Maken jullie gebruik van Track en Trace codes?

krijgt op de dag van verzending een automatische mail met daarin de Track en Trace code. Voor veel postcode gebieden krijgt u op de dag van levering ook nog een mail met daarin een leverindicatie die aangeeft hoe laat het pakket wordt bezorgd. Deze levertijd is een indicatie en kan in sommige gevallen afwijken.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Bestellingen worden over het algemeen op werkdagen tussen 08:00 en 17:00 afgeleverd. In Nederland worden pakketten ook op zaterdag afgeleverd. U ontvangt op de dag van verzending een email met de Track en Trace code voor uw pakket.

Mijn bestelling is niet bezorgd. Wat nu?

Mocht uw bestelling nog niet bezorgd zijn, controleer dan eerst de aangegeven levertijd in werkdagen. Is uw pakket buiten deze periode nog steeds niet afgeleverd, en heeft u verder geen bericht ontvangen over afwijkende levertijden, neem dan contact op met de klantenservice.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten bij een levertijd van 2 tot 5 dagen?

Niet alle producten liggen standaard op voorraad bij ons, maar worden door leverancier op voorraad gehouden. Daardoor kan het in sommige gevallen iets langer duren voordat uw bestelling verzonden worden.

Account

Ik heb geen mails ontvangen van mijn bestelling?

Van alle bestellingen en handelingen versturen wij e-mails. Mogelijk dat deze terecht komen in de spam-box. Controleer daarom altijd eerst bij de ongewenste mail.

ik ben het wachtwoord van mijn account vergeten.

U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door op de link “wachtwoord vergeten” te klikken. U krijgt dan een email met instructies om uw wachtwoord te veranderen. U kunt ook contact opnemen met de klantenservice.

Hoe kan ik mezelf inschrijven voor de nieuwsbrief?

U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief op de Hoofdpagina. Aan de rechterkant van de pagina vind u onder de banner alle informatie over de nieuwsbrief.

Ik wil me graag afmelden voor de nieuwsbrief.

U kunt zich afmelden in de e-mail van de nieuwsbrief. Onderaan de e-mail vind u een link waarmee u zich kunt afmelden. Mocht het niet lukken dan kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

Retour / Garantie

Mijn accu is stuk, is dit garantie?

Bij motor accu's geldt de garantietermijn uitsluitend voor fabrieksfouten zoals een defecte cel in de accu of als de accu van de een op de andere dag "instort" tijdens het starten. Om zo lang mogelijk plezier te hebben van de accu dient u de volgende situaties te voorkomen:

- Te diepe ontlading.
Zorg er voor dat uw accu nooit volledig ontladen word. Indien de accu onder 12.2volt komt kan er schade ontstaan. Ook al laad u de accu naderhand weer op, de schade is er al. Accu’s die ter garantie worden aangeboden die onder deze 12.2 volt zijn worden nooit onder garantie vervangen. De oorzaak zou kunnen zijn dat u uw lichten heeft laten branden of er een lekspanning in het elektrisch circuit bevind, zoals bijvoorbeeld slecht contact in stekkers of andere verbruikers. Is een accu stuk binnen de normale levensduur dan is het dus belangrijk dat u het voertuig op lekspanning laat controleren. Doet u dit niet dan riskeert binnen afzienbare tijd wederom een defecte accu (wat niet onder de garantie valt). De oorzaak kan ook zijn dat u veel kleine stukjes rijdt. Het starten van een motor kost relatief veel energie en de accu heeft dan een langere periode nodig om bijgeladen te worden.

- Lange inactiviteit
Gebruikt u de accu niet dan loopt deze langzaam leeg en neemt dus af in capaciteit. Is de accu losgekoppeld dan zal dit langzamer gaan dan wanneer er verbruikers op gemonteerd zitten, zoals een Alarm, GPS of extra verlichting. Elke accu verliest na verloop van tijd zijn lading. De accu raakt dan uiteindelijk te diep ontladen (zie bovenstaande). Een veelvoorkomende oorzaak is de winterstop waarbij de accu te leeg raakt. Het is dus erg van belang dat u gebruik maakt van een goede acculader / accudruppellader.

- Een te hoge of te lage laadspanning
Elke accu moet goed opgeladen worden voor een optimale levensduur. Gebruikt u een te hoge laadspanning (overlading) dan kan er zelfs het uiterst explosieve knalgas ontstaan. Normaal gesproken is de maximale laadspanning van een loodaccu tussen de 13,6 Volt en 14,8 Volt. In dit geval kan de oorzaak liggen in de spanningsregelaar of dynamo van het voertuig. Maar ook geoxideerde contacten in stekker en accuklemmen komen voor. Is een accu stuk binnen de normale levensduur dan is het dus belangrijk dat u deze laat controleren. Doet u dit niet dan riskeert binnen afzienbare tijd wederom een defecte accu (wat niet onder de garantie valt).

- Zeer lage of hoge temperatuur
De temperatuur heeft een grote invloed op de werking en levensduur van een accu. Is de temperatuur tien graden hoger dan kan dit de levensduur tot 20% verkorten. Daarbij moet wel gezegd worden dat de hogere temperatuur juist wel een positief effect heeft op de capaciteit. De accu gaat dus bij een hogere temperatuur beter presteren maar minder lang mee. En andersom is ook waar, dit is dan ook de reden dat een motor moeilijker wil starten op koude winterdagen. De minimum en maximum temperatuur voor het functioneren van een accu is -18 °C tot 50 °C. Bovenstaande garantievoorwaarden zijn bij alle accufabrikanten vrijwel hetzelfde. Heeft u bovenstaande punten in acht genomen dan kan de accu ter garantie aangeboden worden. De accu wordt dan aan een 24 uurs test gehangen en de uitslag daarvan is bindend.

Mijn bestelde product is stuk. Valt dit onder garantie?

Als producten binnen de garantie periode stuk gaan buiten eigen schuld, dan kunt u de schade melden aan de klantenservice.

Is het mogelijk om producten te retourneren / ruilen?

U kunt producten binnen 14 dagen retour sturen. De producten dienen onbeschadigd, in originele verpakking en stevig verpakt verstuurd te worden. Accu’s kunnen alleen retour als deze nog niet gevuld zijn, behalve voor garantie. Als u een product wilt ruilen omdat bijvoorbeeld de maat verkeerd is, neem dan contact op met de klantenservice en dan zorgen wij er voor dat u het juiste product ontvangt.

Mijn product is gestolen. Valt dit onder Garantie?

Helaas valt een gestolen product niet onder garantie. U kunt het beste aangifte doen bij de politie, of aanspraak maken op uw verzekering.

Overige Vragen

Welk product heb ik nodig voor mijn motor?

U kunt in de webwinkel uw motor selecteren om de producten te filteren op uw motor. Mocht u er niet uit komen of staat uw motor er niet tussen, dan kunt u altijd contact opnemen met de klantenservice.

Ik zoek iets wat niet in de webwinkel staat, kunnen jullie dat ook leveren?

Mocht u iets nodig hebben dat niet in de webshop staat, neem dan contact op met de klantenservice. Veel producten zijn door een nauwe samenwerking met verschillende leveranciers gewoon te leveren.

Verkopen jullie ook tweedehands producten?

Helaas heeft u bij ons niet de mogelijkheid om tweedehands producten te kopen.

Kan ik ook vanuit het buitenland bestellen? / kan een bestelling naar het buitenland verstuurd worden?

Ja wij kunnen bestelling naar het buitenland sturen. Neem contact op met de Klantenservice voor actuele verzendkosten naar het des betreffende land. Bestellingen vanuit België kunnen gewoon via de webwinkel geplaatst worden.